Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Oddelenie nákupu zohráva v GUMEXE kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní kvality, dostupnosti a spoľahlivosti produktov. Adam Březovský, riaditeľ nákupu, vedie tím, ktorý sa stará o strategické riadenie dodávateľských vzťahov a optimalizáciu zásob. V rozhovore približuje, ako funguje nákup v praxi, aké výzvy prináša súčasná doba a prečo je férovosť základom každého obchodného rozhodnutia.
Adam, vedieš nákup v GUMEXE. Ako by si opísal svoju úlohu v rámci firmy? Základným mottom mojej práce – a to platí vlastne pre celý nákupný tím v GUMEXE – je mať ten správny tovar v požadovanom čase, na správnom mieste a za čo najlepšiu možnú cenu. Od toho sa odvíjajú všetky moje aj nákupné aktivity. Zároveň je moja práca zameraná na komunikáciu so strategickými dodávateľmi, rozvoj produktového portfólia, podporu ostatných tímov – najmä obchodného, výrobného, marketingového, kvality a oddelenia logistiky. Úplne zásadným faktorom je pre mňa nákupný tím. Teda tím ľudí, ktorých mám denne okolo seba a na ktorých sa môžem v každej situácii spoľahnúť. A mám veľkú radosť, že takýto tím v nákupe máme a že nám spolupráca perfektne funguje. Ďalším faktorom je istá voľnosť pri rozhodovaní o nových produktoch, dodávateľoch a rozvoji nákupných stratégií.
Podľa akých kritérií vyberáte dodávateľov? Naši dodávatelia musia spĺňať určité kritériá, ktoré sú nevyhnutným predpokladom pre vzájomnú spoluprácu. Snažíme sa spolupracovať s výrobnými spoločnosťami, pretože je jednoduchšie spo
znať a pochopiť ich produkciu. Kľúčová je kvalita – v spolupráci s naším oddelením kvality prebiehajú pravidelné audity u dodávateľov. Spoločne tiež riešime prípadné reklamácie. Dôraz kladieme na európsku produkciu a snažíme sa podporovať aj menších a stredných dodávateľov z regiónov, kde pôsobíme. Existujúcich dodávateľov sa snažíme rozvíjať a spolu s nimi rásť. Pomáha nám v tom každoročné hodnotenie strategických dodávateľov, ich spätná väzba k hodnoteniu a celkovej spolupráci. Ak je dodávateľ spoľahlivý a vzájomná spolupráca je úspešná – rastieme spoločne.
Čelíte dnes v nákupe výzvam, napríklad z pohľadu cien alebo dostupnosti materiálov? Ako na ne reagujete? Aktuálna geopolitická situácia nás nenecháva chladnými. Napriek tomu – určite nie sme v takej situácii, aká bola počas COVIDU alebo na začiatku konfliktu na Ukrajine. Vtedy panoval výrazne vyšší dopyt po všetkom – bežných aj špeciálnych produktoch – a len málokto ich mal na sklade alebo vedel zabezpečiť požadované množstvá. Vzhľadom na široké spektrum nakupovaných produktov nikdy nemožno povedať, že panuje stabilita – to by bolo nerelevantné. Vždy sa nájde surovina alebo iný ovplyvňujúci faktor, kvôli ktorému sa dodávateľ – alebo skupina dodávateľov – rozhodne zvýšiť ceny. Vtedy sa začína vyjednávanie o cenách – teda naša práca, aby sme tieto vplyvy čo najviac zmiernili. Minulý rok sme tiež za pomoci interného systému optimalizácie zásob vylepšili a zjednodušili množstvo tovaru v našich skladoch a presuny medzi nimi.
Zákazníkom ponúkame rôzne varianty výrobkov. Ako sa vám darí zabezpečiť túto flexibilitu v rámci nákupu? Je to dané istou nákupnou stratégiou – nechceme, aby sme nemohli dodávať pri výpadku jedného dodávateľa. Preto ich máme v zálohe niekoľko a snažíme sa, aby chápali, kde je ich miesto v dodávateľskom „rebríčku“ a rozumeli nášmu systému. Zároveň sa nebojíme prekročiť rámec našich dodávateľov – oslovujeme nové, zaujímavé spoločnosti, v ktorých vidíme potenciál. V posledných dvoch rokoch pociťujeme zvýšený dopyt po neštandardných produktoch – teda atypoch alebo tovare, ktorý s naším sortimentom súvisí len okrajovo. A v takých prípadoch hľadáme a nachádzame zaujímavého dodávateľa alebo produkt.
Viete teda splniť aj netypické požiadavky? Dopytov na špeciálne produkty (mimo nášho sortimentu, modifikácií a atypov) zo strany zákazníkov a teda aj obchodného oddelenia pociťujeme výrazne viac než v minulosti. Pri takýchto príležitostiach dáva nákupný tím hlavy dokopy, snaží sa nájsť čo najrýchlejšie a najefektívnejšie riešenie a často oslovuje nových dodávateľov. Pri špeciálnych produktoch alebo nových dodávateľoch je to zložitejšie, pretože často nevieme, čo od nich môžeme očakávať. Preto s nimi komunikujeme čo najjednoduchšie – aby zákazník dostal ponuku v čo najkratšom čase a za ideálnych podmienok. Máme pevne nastavené pravidlá pre štandardné aj neštandardné situácie, ktorých sa držíme – a vďaka nim môžeme byť efektívnejší.
Naša firma sa dlhodobo prezentuje tým, že dodáva to, čo zákazník skutočne dopytuje. Ako sa tento prístup prejavuje vo vašej práci? Áno – v tomto sme prísni. Nie je možné, aby si zákazník objednal napríklad hadicu ABC a dostal XYZ. Aj keď môže ísť o produkt, ktorý poslúži rovnako dobre, nechceme zákazníka klamať (a sklamať). Preto hráme férovú hru a dodáme to, čo si zákazník objedná – alebo ponúkneme alternatívu. Hneď na začiatku zákazník dostáva jasnú informáciu o tom, čo mu bude dodané. Snažíme sa byť čo najférovejší a rovnaký prístup očakávame od našich dodávateľov aj zákazníkov. Nežijeme v jednoduchej dobe, ale obojstranná férovosť je podľa mňa kľúčom k dlhodobému úspechu.
Môžeš nám povedať viac o novinkách v sortimente GUMEXU? Noviniek máme pomerne dosť a aktuálne ide predovšetkým o sortiment plastov. Konkrétne ide o polotovary vo forme dosiek, tyčí a dutých tyčí, ktoré dokážeme následne spracovávať cez našu výrobu. Konkrétne od jednoduchších materiálov – ako je PA6, PE, PE-HD – až po sofistikovanejšie materiály ako POM-C, PTFE, PVDF alebo PEEK. Zároveň treba spomenúť neustále sa rozvíjajúci sortiment pien a poréznych materiálov, z ktorých vyrábame výplne do kufrov a ďalší podobný obalový sortiment. Ďalším zaujímavým sortimentom sú produkty s normou EN 45545 – či už ide o profily, hadice, tesnenia, alebo o plastové materiály s touto normou.
Prečo GUMEX nemá ďalších predajcov? Je to zámer, alebo reakcia na trh? GUMEX má ucelený systém fungovania, rovnaký pre všetky pobočky. Všetky pozície fungujú rovnako – či už v Plzni, alebo v Košiciach. A je veľmi zložité takýto systém preniesť do zabehnutej firmy – distribútorovi. Nie je to len o systematickej práci, ale o nadväznostiach, ktoré spájajú jednotlivé oddelenia. Ďalšou vecou je odbornosť – najmä obchodný (ale aj nákupný a výrobný) tím má široké povedomie o produktoch a službách.
Vzdelávanie a exkurzie sú dôležité aj pre špecialistov v nákupe. Ako sa staráte o odborný rast svojho tímu? Nákupcovia pravidelne navštevujú svojich strategických dodávateľov, zisťujú, akým spôsobom prebieha výroba produktov, aký je posun oblasti výroby, aké sú – alebo budú – novinky u dodávateľa. Zároveň pravidelne navštevujeme európske veľtrhy, odborné fóra a semináre. A to nielen v rámci produktov, ale aj technologických a systémových možností. Aby nadobudnuté skúsenosti o produktoch nezostali len „pod pokrievkou“ nákupu, je každý nákupca zároveň aj interným školiteľom. V praxi to znamená, že pripravuje a následne prezentuje informácie a nadobudnuté vedomosti o produktoch ostatným kolegom vo firme.
Adam Březovský
Vyštudoval Purkyňovo gymnázium v Strážnici, absolvoval niekoľko semestrov na Pedagogickej fakulte Ostravskej univerzity. Od roku 2010 pracuje v GUMEXE, kam nastúpil pôvodne na pozíciu špecialistu predaja. Od roku 2016 zastáva pozíciu riaditeľa nákupu.
S manželkou Aničkou vychováva dcéru Svatavu a syna Eduarda.
Vo voľnom čase sa snaží venovať rodine, športu a prírode.
Názor majiteľa spoločnosti Dušana Sedláčka: Adam je skvělý odborník. Od chvíle, kdy nastoupil jako specialista, bylo jasné, že má chuť věci posouvat dopředu – zlepšovat procesy, hledat nové cesty a přispívat k tomu, aby firma fungovala lépe a zákazníci byli spokojení. Na pozici ředitele nákupu se dostal naprosto zaslouženě. Má přehled, umí plánovat a rozhodovat se s rozvahou. Díky jeho vedení jsme zvládli i náročné situace – třeba během covidu nebo při výpadcích surovin u dodavatelů jsme dokázali udržet plynulé dodávky. Firma se neustále vyvíjí, zavádíme nové technologie a s tím přichází i potřeba nových materiálů. Adamův tým to zvládá výborně. Podařilo se nám také výrazně zlepšit systém řízení zásob – nebyla to jednoduchá práce, ale výsledky jsou vidět a práce na tom stále pokračuje. A co je nejdůležitější – s Adamem je prostě radost spolupracovat. Vždycky pomůže, poradí, i ve chvílích, když třeba doma betonuje plot.
Rozhovor s Adamom Březovským pripravila v júli 2025 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK s r.o. Foto: archív spoločnosti GUMEX
Oddelenie nákupu zohráva v GUMEXE kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní kvality, dostupnosti a spoľahlivosti produktov. Adam Březovský, riaditeľ nákupu, vedie tím, ktorý sa stará o strategické riadenie dodávateľských vzťahov a optimalizáciu zásob. V rozhovore približuje, ako funguje nákup v praxi, aké výzvy prináša súčasná doba a prečo je férovosť základom každého obchodného rozhodnutia.
Adam, vedieš nákup v GUMEXE. Ako by si opísal svoju úlohu v rámci firmy? Základným mottom mojej práce – a to platí vlastne pre celý nákupný tím v GUMEXE – je mať ten správny tovar v požadovanom čase, na správnom mieste a za čo najlepšiu možnú cenu. Od toho sa odvíjajú všetky moje aj nákupné aktivity. Zároveň je moja práca zameraná na komunikáciu so strategickými dodávateľmi, rozvoj produktového portfólia, podporu ostatných tímov – najmä obchodného, výrobného, marketingového, kvality a oddelenia logistiky. Úplne zásadným faktorom je pre mňa nákupný tím. Teda tím ľudí, ktorých mám denne okolo seba a na ktorých sa môžem v každej situácii spoľahnúť. A mám veľkú radosť, že takýto tím v nákupe máme a že nám spolupráca perfektne funguje. Ďalším faktorom je istá voľnosť pri rozhodovaní o nových produktoch, dodávateľoch a rozvoji nákupných stratégií.
Podľa akých kritérií vyberáte dodávateľov? Naši dodávatelia musia spĺňať určité kritériá, ktoré sú nevyhnutným predpokladom pre vzájomnú spoluprácu. Snažíme sa spolupracovať s výrobnými spoločnosťami, pretože je jednoduchšie spoznať a pochopiť ich produkciu. Kľúčová je kvalita – v spolupráci s naším oddelením kvality prebiehajú pravidelné audity u dodávateľov. Spoločne tiež riešime prípadné reklamácie. Dôraz kladieme na európsku produkciu a snažíme sa podporovať aj menších a stredných dodávateľov z regiónov, kde pôsobíme. Existujúcich dodávateľov sa snažíme rozvíjať a spolu s nimi rásť. Pomáha nám v tom každoročné hodnotenie strategických dodávateľov, ich spätná väzba k hodnoteniu a celkovej spolupráci. Ak je dodávateľ spoľahlivý a vzájomná spolupráca je úspešná – rastieme spoločne.
Čelíte dnes v nákupe výzvam, napríklad z pohľadu cien alebo dostupnosti materiálov?
Ako na ne reagujete? Aktuálna geopolitická situácia nás nenecháva chladnými. Napriek tomu – určite nie sme v takej situácii, aká bola počas COVIDU alebo na začiatku konfliktu na Ukrajine. Vtedy panoval výrazne vyšší dopyt po všetkom – bežných aj špeciálnych produktoch – a len málokto ich mal na sklade alebo vedel zabezpečiť požadované množstvá. Vzhľadom na široké spektrum nakupovaných produktov nikdy nemožno povedať, že panuje stabilita – to by bolo nerelevantné. Vždy sa nájde surovina alebo iný ovplyvňujúci faktor, kvôli ktorému sa dodávateľ – alebo skupina dodávateľov – rozhodne zvýšiť ceny. Vtedy sa začína vyjednávanie o cenách – teda naša práca, aby sme tieto vplyvy čo najviac zmiernili. Minulý rok sme tiež za pomoci interného systému optimalizácie zásob vylepšili a zjednodušili množstvo tovaru v našich skladoch a presuny medzi nimi.
Zákazníkom ponúkame rôzne varianty výrobkov. Ako sa vám darí zabezpečiť túto flexibilitu v rámci nákupu? Je to dané istou nákupnou stratégiou – nechceme, aby sme nemohli dodávať pri výpadku jedného dodávateľa. Preto ich máme v zálohe niekoľko a snažíme sa, aby chápali, kde je ich miesto v dodávateľskom „rebríčku“ a rozumeli nášmu systému. Zároveň sa nebojíme prekročiť rámec našich dodávateľov – oslovujeme nové, zaujímavé spoločnosti, v ktorých vidíme potenciál. V posledných dvoch rokoch pociťujeme zvýšený dopyt po neštandardných produktoch – teda atypoch alebo tovare, ktorý s naším sortimentom súvisí len okrajovo. A v takých prípadoch hľadáme a nachádzame zaujímavého dodávateľa alebo produkt.
Viete teda splniť aj netypické požiadavky? Dopytov na špeciálne produkty (mimo nášho sortimentu, modifikácií a atypov) zo strany zákazníkov a teda aj obchodného oddelenia pociťujeme výrazne viac než v minulosti. Pri takýchto príležitostiach dáva nákupný tím hlavy dokopy, snaží sa nájsť čo najrýchlejšie a najefektívnejšie riešenie a často oslovuje nových dodávateľov. Pri špeciálnych produktoch alebo nových dodávateľoch je to zložitejšie, pretože často nevieme, čo od nich môžeme očakávať. Preto s nimi komunikujeme čo najjednoduchšie – aby zákazník dostal ponuku v čo najkratšom čase a za ideálnych podmienok. Máme pevne nastavené pravidlá pre štandardné aj neštandardné situácie, ktorých sa držíme – a vďaka nim môžeme byť efektívnejší.
Naša firma sa dlhodobo prezentuje tým, že dodáva to, čo zákazník skutočne dopytuje. Ako sa tento prístup prejavuje vo vašej práci? Áno – v tomto sme prísni. Nie je možné, aby si zákazník objednal napríklad hadicu ABC a dostal XYZ. Aj keď môže ísť o produkt, ktorý poslúži rovnako dobre, nechceme zákazníka klamať (a sklamať). Preto hráme férovú hru a dodáme to, čo si zákazník objedná – alebo ponúkneme alternatívu. Hneď na začiatku zákazník dostáva jasnú informáciu o tom, čo mu bude dodané. Snažíme sa byť čo najférovejší a rovnaký prístup očakávame od našich dodávateľov aj zákazníkov. Nežijeme v jednoduchej dobe, ale obojstranná férovosť je podľa mňa kľúčom k dlhodobému úspechu.
Môžeš nám povedať viac o novinkách v sortimente GUMEXU? Noviniek máme pomerne dosť a aktuálne ide predovšetkým o sortiment plastov. Konkrétne ide o polotovary vo forme dosiek, tyčí a dutých tyčí, ktoré dokážeme následne spracovávať cez našu výrobu. Konkrétne od jednoduchších materiálov – ako je PA6, PE, PE-HD – až po sofistikovanejšie materiály ako POM-C, PTFE, PVDF alebo PEEK. Zároveň treba spomenúť neustále sa rozvíjajúci sortiment pien a poréznych materiálov, z ktorých vyrábame výplne do kufrov a ďalší podobný obalový sortiment. Ďalším zaujímavým sortimentom sú produkty s normou EN 45545 – či už ide o profily, hadice, tesnenia, alebo o plastové materiály s touto normou.
Prečo GUMEX nemá ďalších predajcov? Je to zámer, alebo reakcia na trh? GUMEX má ucelený systém fungovania, rovnaký pre všetky pobočky. Všetky pozície fungujú rovnako – či už v Plzni, alebo v Košiciach. A je veľmi zložité takýto systém preniesť do zabehnutej firmy – distribútorovi. Nie je to len o systematickej práci, ale o nadväznostiach, ktoré spájajú jednotlivé oddelenia. Ďalšou vecou je odbornosť – najmä obchodný (ale aj nákupný a výrobný) tím má široké povedomie o produktoch a službách.
Vzdelávanie a exkurzie sú dôležité aj pre špecialistov v nákupe. Ako sa staráte o odborný rast svojho tímu? Nákupcovia pravidelne navštevujú svojich strategických dodávateľov, zisťujú, akým spôsobom prebieha výroba produktov, aký je posun oblasti výroby, aké sú – alebo budú – novinky u dodávateľa. Zároveň pravidelne navštevujeme európske veľtrhy, odborné fóra a semináre. A to nielen v rámci produktov, ale aj technologických a systémových možností. Aby nadobudnuté skúsenosti o produktoch nezostali len „pod pokrievkou“ nákupu, je každý nákupca zároveň aj interným školiteľom. V praxi to znamená, že pripravuje a následne prezentuje informácie a nadobudnuté vedomosti o produktoch ostatným kolegom vo firme.
Adam Březovský
Vyštudoval Purkyňovo gymnázium v Strážnici, absolvoval niekoľko semestrov na Pedagogickej fakulte Ostravskej univerzity. Od roku 2010 pracuje v GUMEXE, kam nastúpil pôvodne na pozíciu špecialistu predaja. Od roku 2016 zastáva pozíciu riaditeľa nákupu.
S manželkou Aničkou vychováva dcéru Svatavu a syna Eduarda.
Vo voľnom čase sa snaží venovať rodine, športu a prírode.
Názor majiteľa spoločnosti Dušana Sedláčka: Adam je skvělý odborník. Od chvíle, kdy nastoupil jako specialista, bylo jasné, že má chuť věci posouvat dopředu – zlepšovat procesy, hledat nové cesty a přispívat k tomu, aby firma fungovala lépe a zákazníci byli spokojení. Na pozici ředitele nákupu se dostal naprosto zaslouženě. Má přehled, umí plánovat a rozhodovat se s rozvahou. Díky jeho vedení jsme zvládli i náročné situace – třeba během covidu nebo při výpadcích surovin u dodavatelů jsme dokázali udržet plynulé dodávky. Firma se neustále vyvíjí, zavádíme nové technologie a s tím přichází i potřeba nových materiálů. Adamův tým to zvládá výborně. Podařilo se nám také výrazně zlepšit systém řízení zásob – nebyla to jednoduchá práce, ale výsledky jsou vidět a práce na tom stále pokračuje. A co je nejdůležitější – s Adamem je prostě radost spolupracovat. Vždycky pomůže, poradí, i ve chvílích, když třeba doma betonuje plot.
Rozhovor s Adamom Březovským pripravila v júli 2025 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK s r.o. Foto: archív spoločnosti GUMEX
Informácie pre zákazníkov
Všetky práva vyhradené. Kopírovanie obsahu je zakázané podľa zákona č. 121/2000 zb. o práve autorského zákonu.