Naše značky majú svoju históriu, ale nezaspali v čase

Firmu Herba Drug založil Ivan Milý v Smižanoch na východe Slovenska v roku 1991. Pôvodne sa venovala dovozu kozmetiky z Francúzska a postupne sa rozbiehala výroba vlastných čistiacich prostriedkov a kozmetiky. V roku 2010 kúpila firma známe značky, ako je Dixi, Nubian, Barbus. Firma vyvíja vlastné produkty na prírodnej báze, ktorými sa chce priblížiť aj mladým, a osvedčeným starým značkám chce dať punc modernosti. Vo firme pôsobia piati členovia rodiny Milých. Zhovárali sme sa s Ivanom Milým mladším, obchodným manažérom firmy. 

Šampón Dixi pozná asi každý zo staršej generácie a mladá generácia ho objavuje. Čo ešte je charakteristické pre vaše výrobky?
Sme lokálny výrobca produktov svetovej kvality, dokážeme ich ponúknuť lokálnemu zákazníkovi za slovensky prijateľnú cenu. Snažíme sa pri tvorbe produktov využívať aj kombinácie prírodných zložiek, ktoré spoločne prinášajú synergický efekt, čerpáme z dlhodobých vedeckých poznatkov a historicky známej značky, ale neustále inovujeme. Dohromady naše produkty tvoria celok, ktorým dokážeme poskytnúť komplexnú starostlivosť o telo a vlasy mužov, žien aj detí.

Vývoj receptúr vašich produktov zaisťuje vlastné vývojové laboratórium. Prečo ste sa vybrali touto cestou?
Naším cieľom sa postupne stala aj sebestačnosť. Vyrábame vlastné obaly a máme aj vlastný vývoj produktov. Vlastné laboratórium a odborníčky nám dávajú nielen kompetenciu, ale aj možnosť v čo najkratšom čase zareagovať na situáciu na trhu alebo jeho požiadavky. Vieme tak byť konkurencieschopnejší, nemusíme všetko zadávať externe a čakať. Ak postrehneme nový trend, vieme hneď začať pracovať na vývoji produktu. Vlastnými odborníkmi a laboratóriami sme na Slovensku ako výrobca kozmetiky jedinečný.

Veľmi ma zaujala široká škála vašich produktov, s väčšinou z nich som sa stretla po prvý raz. Chcete ďalej rozširovať portfólium výrobkov?
Ak chceme konkurovať nadnárodným spoločnostiam, musíme stále prinášať niečo nové. Sú produkty, z ktorých sa stanú hviezdy, ale nie vždy sa všetko uchytí. Niekedy predbehneme dobu a vymyslíme niečo, na čo trh ešte nie je pripravený, napríklad penové výrobky. Kedysi ich nikto nepoznal, neuchytilo sa to, stiahli sme ich, teraz sú peny všade, ale my sa k tomu už nevrátime. Široké spektrum produktov súvisí aj so snahou poskytnúť komplexnú starostlivosť. Ak už má zákazník šampón, tak mu ponúkneme aj kondicionér a masku. Dostupnosť produktov má medzery, odberatelia si vyberajú len čerešničky na torte. Spravíme všetko pre to, aby aj v predajných sieťach rozširovali našu ponuku.

 S našou tiež rodinnou firmou GUMEX máte veľa spoločného, napríklad aj podobný postoj ku     krízovým situáciám. Ako sa vám podarilo zvládnuť náročné covidové obdobie?
 Vcelku dobre. Tým, že máme vlastné laboratórium, vedeli sme rýchlo zareagovať a vyvinuli sme   dezinfekčný gél, dovolím si tvrdiť, jeden z najlepších na trhu. A pandémia tak pre nás znamenala nielen   rozšírenie výroby, ale aj príjem, ktorý môžeme investovať do rozvoja spoločnosti. No hlavne nás posunula   aj v uvažovaní dopredu.

 Investujete do rozširovania výroby a nových technológií, čo ešte máte v pláne v najbližšej   budúcnosti?
 Už dlhšie máme plány na novú halu, kde by sme chceli rozšíriť výrobu a zefektívniť existujúce procesy. Sú plány, o ktorých nemôžem hovoriť, a veríme, že sa ich podarí zrealizovať, aj keď vývoj situácie na trhu je   posledné tri roky naozaj nevyspytateľný. Viac by sme sa chceli venovať získavaniu vlastných bylinných   extraktov, mať svoje vlastné polia. Našou DNA je inovovať, naše značky majú svoju históriu, ale nezaspali v čase.

Ako funguje prepojenie podnikania s rodinou?
Čo je výhodou, je aj nevýhodou. Zhovárame sa o práci takmer stále, neoddeľujeme ju od času stráveného doma a s rodinou. Rovnako je to však aj so súkromím, niekedy prídem za bratom alebo rodičmi a vyriešime v práci aj súkromnú záležitosť. Vo firme pracuje aj moja manželka, je to podobné. Nevýhodou môže byť, že ako piati členovia jednej rodiny si všetci naraz prenesieme domov stres z nejakej konkrétnej situácie v práci.

To, že som vo firme odmala, je tiež výhoda aj nevýhoda. Mnohých ľudí poznám roky, u nás sa málokedy ľudia menia. A aj oni ma poznajú odmala. Bolo trochu ťažšie vybudovať si rešpekt, ale zároveň, keď so zamestnancami rastiete, oni starnú s vami a sme tak trochu všetci ako jedna rodina.

Svoje podnikateľské aktivity smerujete hlavne na slovenský a aj český trh. Aká je vízia ďalšieho smerovania firmy?
V prvom rade si potrebujeme udržať slovenský trh a ešte ho aj rozvíjať. Na českom trhu ešte nie sme tam, kde by sme chceli byť. Je to dvojnásobne väčšia krajina, má potenciál, ktorý chceme využiť. A až sa dostaneme na požadovanú úroveň, až potom sa budeme obzerať inam, ale ten plán tu je.

Vždy ste chceli pracovať v rodinnej firme, alebo bola vaša cesta k tejto práci kľukatejšia?
V podvedomí som to bral asi od začiatku tak, že budem v rodinnej firme pracovať. Nie preto, že musím, ale preto, že je to akési pokračovanie niečoho, čo môj otec vytvoril, a bola by škoda výsledky jeho snáh len tak predať. Prišli asi aj chvíle, keď som si nebol istý, ale väčšinu času som inak ani neuvažoval.

Postupne bude preberať vedenie firmy nová generácia, ako sa na to pripravujete?
Pracujem v Herba Drug desať rokov, brigádoval som, odkedy som mohol pracovať. Odvtedy som prechádzal a zoznamoval sa s každou pozíciou. Musím vedieť, čo sa s firmou deje na každej úrovni. S otcom prechádzame stratégie a zasväcuje ma do vecí, do ktorých ma doteraz nezasvätil. Riešime spolu dôležité rozhodnutia. Ale mám aj svoju agendu, mám na starosti obchod. A cez svoju prácu som sa zoznámil s obchodnými partnermi, nie ako nasledovník vedenia, ale ako obchodný manažér.

 

 

 

Ivan Milý

Od skončenia školy pracuje v rodinnej firme Milých – Herba Drug. Vo voľnom čase rád sleduje anglickú futbalovú ligu a NBA, ale aj sám rád športuje, behá a trávi čas v prírode. Má rád aj počúvanie a objavovanie novej hudby.

 


Rozhovor s Ivanom Milým pripravila v júni 2022 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK. Foto: archív spoločnosti Herba Drug

Firmu Herba Drug založil Ivan Milý v Smižanoch na východe Slovenska v roku 1991. Pôvodne sa venovala dovozu kozmetiky z Francúzska a postupne sa rozbiehala výroba vlastných čistiacich prostriedkov a kozmetiky. V roku 2010 kúpila firma známe značky, ako je Dixi, Nubian, Barbus. Firma vyvíja vlastné produkty na prírodnej báze, ktorými sa chce priblížiť aj mladým, a osvedčeným starým značkám chce dať punc modernosti. Vo firme pôsobia piati členovia rodiny Milých. Zhovárali sme sa s Ivanom Milým mladším, obchodným manažérom firmy. 

Šampón Dixi pozná asi každý zo staršej generácie a mladá generácia ho objavuje. Čo ešte je charakteristické pre vaše výrobky?
Sme lokálny výrobca produktov svetovej kvality, dokážeme ich ponúknuť lokálnemu zákazníkovi za slovensky prijateľnú cenu. Snažíme sa pri tvorbe produktov využívať aj kombinácie prírodných zložiek, ktoré spoločne prinášajú synergický efekt, čerpáme z dlhodobých vedeckých poznatkov a historicky známej značky, ale neustále inovujeme. Dohromady naše produkty tvoria celok, ktorým dokážeme poskytnúť komplexnú starostlivosť o telo a vlasy mužov, žien aj detí.

Vývoj receptúr vašich produktov zaisťuje vlastné vývojové laboratórium. Prečo ste sa vybrali touto cestou?
Naším cieľom sa postupne stala aj sebestačnosť. Vyrábame vlastné obaly a máme aj vlastný vývoj produktov. Vlastné laboratórium a odborníčky nám dávajú nielen kompetenciu, ale aj možnosť v čo najkratšom čase zareagovať na situáciu na trhu alebo jeho požiadavky. Vieme tak byť konkurencieschopnejší, nemusíme všetko zadávať externe a čakať. Ak postrehneme nový trend, vieme hneď začať pracovať na vývoji produktu. Vlastnými odborníkmi a laboratóriami sme na Slovensku ako výrobca kozmetiky jedinečný.

Veľmi ma zaujala široká škála vašich produktov, s väčšinou z nich som sa stretla po prvý raz. Chcete ďalej rozširovať portfólium výrobkov?
Ak chceme konkurovať nadnárodným spoločnostiam, musíme stále prinášať niečo nové. Sú produkty, z ktorých sa stanú hviezdy, ale nie vždy sa všetko uchytí. Niekedy predbehneme dobu a vymyslíme niečo, na čo trh ešte nie je pripravený, napríklad penové výrobky. Kedysi ich nikto nepoznal, neuchytilo sa to, stiahli sme ich, teraz sú peny všade, ale my sa k tomu už nevrátime. Široké spektrum produktov súvisí aj so snahou poskytnúť komplexnú starostlivosť. Ak už má zákazník šampón, tak mu ponúkneme aj kondicionér a masku. Dostupnosť produktov má medzery, odberatelia si vyberajú len čerešničky na torte. Spravíme všetko pre to, aby aj v predajných sieťach rozširovali našu ponuku.

 S našou tiež rodinnou firmou GUMEX máte veľa spoločného, napríklad aj podobný postoj ku     krízovým situáciám. Ako sa vám podarilo zvládnuť náročné covidové obdobie?
 Vcelku dobre. Tým, že máme vlastné laboratórium, vedeli sme rýchlo zareagovať a vyvinuli sme   dezinfekčný gél, dovolím si tvrdiť, jeden z najlepších na trhu. A pandémia tak pre nás znamenala nielen   rozšírenie výroby, ale aj príjem, ktorý môžeme investovať do rozvoja spoločnosti. No hlavne nás posunula   aj v uvažovaní dopredu.

 Investujete do rozširovania výroby a nových technológií, čo ešte máte v pláne v najbližšej   budúcnosti?
 Už dlhšie máme plány na novú halu, kde by sme chceli rozšíriť výrobu a zefektívniť existujúce procesy. Sú plány, o ktorých nemôžem hovoriť, a veríme, že sa ich podarí zrealizovať, aj keď vývoj situácie na trhu je   posledné tri roky naozaj nevyspytateľný. Viac by sme sa chceli venovať získavaniu vlastných bylinných   extraktov, mať svoje vlastné polia. Našou DNA je inovovať, naše značky majú svoju históriu, ale nezaspali v čase.

Ako funguje prepojenie podnikania s rodinou?
Čo je výhodou, je aj nevýhodou. Zhovárame sa o práci takmer stále, neoddeľujeme ju od času stráveného doma a s rodinou. Rovnako je to však aj so súkromím, niekedy prídem za bratom alebo rodičmi a vyriešime v práci aj súkromnú záležitosť. Vo firme pracuje aj moja manželka, je to podobné. Nevýhodou môže byť, že ako piati členovia jednej rodiny si všetci naraz prenesieme domov stres z nejakej konkrétnej situácie v práci.

To, že som vo firme odmala, je tiež výhoda aj nevýhoda. Mnohých ľudí poznám roky, u nás sa málokedy ľudia menia. A aj oni ma poznajú odmala. Bolo trochu ťažšie vybudovať si rešpekt, ale zároveň, keď so zamestnancami rastiete, oni starnú s vami a sme tak trochu všetci ako jedna rodina.

Svoje podnikateľské aktivity smerujete hlavne na slovenský a aj český trh. Aká je vízia ďalšieho smerovania firmy?
V prvom rade si potrebujeme udržať slovenský trh a ešte ho aj rozvíjať. Na českom trhu ešte nie sme tam, kde by sme chceli byť. Je to dvojnásobne väčšia krajina, má potenciál, ktorý chceme využiť. A až sa dostaneme na požadovanú úroveň, až potom sa budeme obzerať inam, ale ten plán tu je.

Vždy ste chceli pracovať v rodinnej firme, alebo bola vaša cesta k tejto práci kľukatejšia?
V podvedomí som to bral asi od začiatku tak, že budem v rodinnej firme pracovať. Nie preto, že musím, ale preto, že je to akési pokračovanie niečoho, čo môj otec vytvoril, a bola by škoda výsledky jeho snáh len tak predať. Prišli asi aj chvíle, keď som si nebol istý, ale väčšinu času som inak ani neuvažoval.

Postupne bude preberať vedenie firmy nová generácia, ako sa na to pripravujete?
Pracujem v Herba Drug desať rokov, brigádoval som, odkedy som mohol pracovať. Odvtedy som prechádzal a zoznamoval sa s každou pozíciou. Musím vedieť, čo sa s firmou deje na každej úrovni. S otcom prechádzame stratégie a zasväcuje ma do vecí, do ktorých ma doteraz nezasvätil. Riešime spolu dôležité rozhodnutia. Ale mám aj svoju agendu, mám na starosti obchod. A cez svoju prácu som sa zoznámil s obchodnými partnermi, nie ako nasledovník vedenia, ale ako obchodný manažér.

 

 

 

Ivan Milý

Od skončenia školy pracuje v rodinnej firme Milých – Herba Drug. Vo voľnom čase rád sleduje anglickú futbalovú ligu a NBA, ale aj sám rád športuje, behá a trávi čas v prírode. Má rád aj počúvanie a objavovanie novej hudby.

 


Rozhovor s Ivanom Milým pripravila v júni 2022 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK. Foto: archív spoločnosti Herba Drug

Chcete sa poradiť?

Máte otázku? Sme tu pre vás!

Zavolajte: +421 249 683 813

Napíšte: gumex@gumex.sk

?