Kto sa stará o produktovú časť nášho webu?

Každý produkt má svoj vlastný, precízne spracovaný „rodný list“.
Súčasťou marketingu nie je len predstavenie produktov z nášho sortimentu na našom webe, v katalógoch alebo reklamných kampaniach. Každý výrobok má svoje špecifické technické vlastnosti. Ak sú však z veľmi exaktného jazyka preložené do "ľuďštiny", sú informácie o výrobku oveľa zrozumiteľnejšie pre široký okruh budúcich užívateľov. Administrátorka produktovej časti nášho webu Mirka Koupilová zakladá výrobkom karty, ktoré pripravujú naši nákupcovia.

Miry, ako začal tvoj pracovný príbeh v GUMEXE?
Do marca 2001 som pracovala ako vedúca recepcie a projektová manažérka hotela Strážničan. Viedla som šesťčlenný tím, uzatvárala zmluvy na firemné akcie klientov vrátane ich ubytovania, celodenných výletov, organizovala som večerné programy a rauty. Bola to veľmi náročná pozícia, ale dala mi veľa a som za ňu vďačná. Rozhodla som sa však vyraziť na pohovor a skúsiť šťastie. Ani som veľmi nepočítala s tým, že by som túto prácu dostala. Jediné, čo som zo sortimentu tejto firmy poznala, bola hadica, ktorú sme mali doma na záhrade. Podarilo sa a už začiatkom apríla som nastúpila na pozíciu špecialistka predaja. Vtedy ma vôbec nenapadlo, že v Gumexe vydržím takmer 20 rokov! Zastávala som spočiatku zároveň funkciu nákupcu. Mala som vlastných dodávateľov, od ktorých som tovar nakupovala, naskladňovala a rovno aj predávala. Predtým každý zamestnanec dokázal zastať aj prácu ostatných, pretože sme všetci prechádzali tzv. "kolom", kedy si všetci vyskúšali prácu svojich kolegov. Museli sme vedieť tovar nielen nakúpiť a predať, ale aj vyfakturovať a pripraviť na prepravu. Až s rastúcou firmou a väčším množstvom tovaru vznikla potreba vytvoriť jednotlivé oddelenia a pozície úplne rozdeliť. V súčasnej dobe som súčasťou marketingového oddelenia pod vedením Libora Sedláčka ako administrátorka produktovej časti nášho webu.

Čo všetko máš na svojej pracovnej pozícii na starosti?
Musím najprv založiť na nový tovar „produktovú kartu“, ktorá obsahuje nielen technické parametre, ale aj katalógové listy, certifikáty, ceny - a to ako predajné, tak i rôzne akčné. Zobrazuje sa na nej tiež množstvo, ktoré je aktuálne skladom na všetkých pobočkách. Celá táto produktová karta sa vrátane obrázkov prenáša na náš e-shop. Mám radosť, keď sú informácie pre zákazníkov zrozumiteľné a zároveň dostatočné. Úzko spolupracujem s našimi grafikmi Martinom a Darjou, ktorí produkty nielen fotia, ale aj kreslia, a to najmä profily. Skrátka sa snažia, aby sa výsledné obrázky čo najviac priblížili realite konkrétneho produktu a zákazník mal jasnú predstavu o tom, čo si od nás nakúpi.

"Ide mi o to, aby mal zákazník vždy jasnú predstavu o tom, čo si od nás nakúpi."

 

Bolo pre teba ťažké prijať zodpovednosť za projekt nových e-shopových stránok, na ktorých si spolupracovala?
Ani nie, skôr naopak, bola to práca, ktorá ma bavila. A to možno práve vďaka tomu, že sa to týkalo oblasti, v ktorej pracujem niekoľko rokov a len bolo potrebné ju trochu rozvinúť. Človek má neustále potrebu niečo vytvárať a zlepšovať.

Pracuješ radšej v tíme, alebo si „osamelý hráč“?
Vzhľadom k tomu, že som tak trochu introvert, mám radšej prácu v užšom kolektíve. Najčastejšie spolupracujem s nákupným oddelením, pretože všetka činnosť sa viaže k nákupu nového tovaru a úpravám toho súčasného. Sme teda spolu v každodennom kontakte. Samozrejme spolupracujem s kolegami z marketingového oddelenia v Prahe, s ktorými riešime otázky ohľadne prepojenia našej e-shopovej ponuky s rôznymi kampaňami, ktoré sa pre zákazníkov pripravujú.

Máš pri svojej práci niekoho, koho „riadiš“?
Ja slovo „riadiť“ nemám veľmi rada, skôr spolupracujem s kolegyňou Andreou, ktorá bola prijatá na moju žiadosť, pretože práce pribúdalo a potrebovala som k sebe pomocnú ruku. Musím povedať, že hneď na prvýkrát to bola správna voľba. Viem, že sa na ňu môžem spoľahnúť a jej práca bude odvedená podľa môjho zadania správne. Ďalej mám v tíme brigádničku, ktorá pomáha s úpravami na produktových kartách, aktualizáciách obrázkov atď., Skrátka tam, kde je úprava ľahká, ale zaberie veľa času.

Ako prebieha tvoja komunikácia s našim interným aj externým IT prostredím?
Na naše IT oddelenie si nedovolím ani nemôžem povedať nič zlé. IT tím si musíme všetci vážiť, pretože na týchto ľuďoch sme všetci úplne závislí. Moja komunikácia prebieha väčšinou tak, že ak niečo potrebujem naprogramovať alebo upraviť, odošlem si požiadavku na náš „helpdesk“. A čakám, kedy na mňa príde rad. Vo výnimočných prípadoch, keď potrebujem niečo urýchliť, mi ochotne vyjdú v ústrety aj na telefonickú žiadosť, pokiaľ to samozrejme nie je nič zložité a časovo náročné. Čo sa týka spolupráce s developerom našich webových stránok, tam je to podobné, tiež odosielam požiadavky na ich "helpdesk" a čakám na vybavenie.

Môžeš nejako stručne popísať proces, akým prechádza v našej firme určitý produkt, než ho uvidí zákazník na našich webových stránkách?
Každý produkt po celú dobu jeho „života“ u nás ošetrujem a kontrolujem, či je v dobrej kondícii. Predstavujem ho zákazníkom, najmä v e-shope. Avšak beda, keď úbohý produkt zošedivie alebo mu naskočia vrásky - nemilosrdne ho vyradím z „kartotéky“ a umiestnim tam namiesto neho sviežeho nováčika!

 

Používaš nejaký kontrolný proces, aby si na nič nezabudla, máš „ťahák“ správneho postupu, alebo sa kontroluje všetko automaticky bez tvojho zásahu?
Práve vďaka nášmu IT oddeleniu mám spracovaných niekoľko kontrolných zostáv, ktoré strážia, aby všetko bolo správne nastavené. Po spustení ma tieto „kontrolky“ upozornia, ak by sa vyskytla nejaká nezrovnalosť. Bohužiaľ nie všetko sa dá zautomatizovať, takže je potrebné občas zapojiť aj ľudský faktor.

Čo považuješ pri svojej práci za najťažšie?
Snažím sa s ľuďmi komunikovať tak, aby nemali pocit, že ich neustále obťažujem otázkami alebo upozorňujem na ich chyby. Ale bez toho to skrátka nejde. S týmto tak trochu vnútorne bojujem, pretože viem, že aj ja sa občas pomýlim a nie je príjemné počuť od druhých, že som sama urobila chybu.

A čo ti naopak pomáha zahnať starosti, nabíja ťa tou správnou energiou?
Predtým som sa niekoľko rokov venovala bojovým športom, neskôr spoločenským a latinsko-americkým tancom. V súčasnej dobe tanec patrí už len medzi moje veľké záľuby. Som vydatá, s manželom občas podnikáme výlety a túry prírodou. Obaja máme radi zvieratá, a tak sa nám po dome povaľujú 4 mačky, s ktorými trávime väčšinu voľného času. Na záhrade pozorujeme a kŕmime vtáky, ktoré sa k nám každý rok vracajú. Od roku 2007 tiež s manželom spolupracujeme na kultúrnej vinárskej akcii Vinobranie, ktorú organizuje mestský úrad a kultúrny dom v Strážnici. Ako gróf a grófka z Magni sa spolu s ďalšími účinkujúcimi zúčastňujeme slávnostného sprievodu mestom a ďalších aktivít. Bývame v malej ulici, v ktorej so susedmi pravidelne organizujeme rôzne akcie, ako napr. táboráky, stavanie mája, letné stanovanie alebo premietanie kina. Som rada, že môžeme voľný čas tráviť medzi tak skvelými ľuďmi.

Každý produkt má svoj vlastný, precízne spracovaný „rodný list“.
Súčasťou marketingu nie je len predstavenie produktov z nášho sortimentu na našom webe, v katalógoch alebo reklamných kampaniach. Každý výrobok má svoje špecifické technické vlastnosti. Ak sú však z veľmi exaktného jazyka preložené do "ľuďštiny", sú informácie o výrobku oveľa zrozumiteľnejšie pre široký okruh budúcich užívateľov. Administrátorka produktovej časti nášho webu Mirka Koupilová zakladá výrobkom karty, ktoré pripravujú naši nákupcovia.

Miry, ako začal tvoj pracovný príbeh v GUMEXE?
Do marca 2001 som pracovala ako vedúca recepcie a projektová manažérka hotela Strážničan. Viedla som šesťčlenný tím, uzatvárala zmluvy na firemné akcie klientov vrátane ich ubytovania, celodenných výletov, organizovala som večerné programy a rauty. Bola to veľmi náročná pozícia, ale dala mi veľa a som za ňu vďačná. Rozhodla som sa však vyraziť na pohovor a skúsiť šťastie. Ani som veľmi nepočítala s tým, že by som túto prácu dostala. Jediné, čo som zo sortimentu tejto firmy poznala, bola hadica, ktorú sme mali doma na záhrade. Podarilo sa a už začiatkom apríla som nastúpila na pozíciu špecialistka predaja. Vtedy ma vôbec nenapadlo, že v Gumexe vydržím takmer 20 rokov! Zastávala som spočiatku zároveň funkciu nákupcu. Mala som vlastných dodávateľov, od ktorých som tovar nakupovala, naskladňovala a rovno aj predávala. Predtým každý zamestnanec dokázal zastať aj prácu ostatných, pretože sme všetci prechádzali tzv. "kolom", kedy si všetci vyskúšali prácu svojich kolegov. Museli sme vedieť tovar nielen nakúpiť a predať, ale aj vyfakturovať a pripraviť na prepravu. Až s rastúcou firmou a väčším množstvom tovaru vznikla potreba vytvoriť jednotlivé oddelenia a pozície úplne rozdeliť. V súčasnej dobe som súčasťou marketingového oddelenia pod vedením Libora Sedláčka ako administrátorka produktovej časti nášho webu.

Čo všetko máš na svojej pracovnej pozícii na starosti?
Musím najprv založiť na nový tovar „produktovú kartu“, ktorá obsahuje nielen technické parametre, ale aj katalógové listy, certifikáty, ceny - a to ako predajné, tak i rôzne akčné. Zobrazuje sa na nej tiež množstvo, ktoré je aktuálne skladom na všetkých pobočkách. Celá táto produktová karta sa vrátane obrázkov prenáša na náš e-shop. Mám radosť, keď sú informácie pre zákazníkov zrozumiteľné a zároveň dostatočné. Úzko spolupracujem s našimi grafikmi Martinom a Darjou, ktorí produkty nielen fotia, ale aj kreslia, a to najmä profily. Skrátka sa snažia, aby sa výsledné obrázky čo najviac priblížili realite konkrétneho produktu a zákazník mal jasnú predstavu o tom, čo si od nás nakúpi.

"Ide mi o to, aby mal zákazník vždy jasnú predstavu o tom, čo si od nás nakúpi."

 

Bolo pre teba ťažké prijať zodpovednosť za projekt nových e-shopových stránok, na ktorých si spolupracovala?
Ani nie, skôr naopak, bola to práca, ktorá ma bavila. A to možno práve vďaka tomu, že sa to týkalo oblasti, v ktorej pracujem niekoľko rokov a len bolo potrebné ju trochu rozvinúť. Človek má neustále potrebu niečo vytvárať a zlepšovať.

Pracuješ radšej v tíme, alebo si „osamelý hráč“?
Vzhľadom k tomu, že som tak trochu introvert, mám radšej prácu v užšom kolektíve. Najčastejšie spolupracujem s nákupným oddelením, pretože všetka činnosť sa viaže k nákupu nového tovaru a úpravám toho súčasného. Sme teda spolu v každodennom kontakte. Samozrejme spolupracujem s kolegami z marketingového oddelenia v Prahe, s ktorými riešime otázky ohľadne prepojenia našej e-shopovej ponuky s rôznymi kampaňami, ktoré sa pre zákazníkov pripravujú.

Máš pri svojej práci niekoho, koho „riadiš“?
Ja slovo „riadiť“ nemám veľmi rada, skôr spolupracujem s kolegyňou Andreou, ktorá bola prijatá na moju žiadosť, pretože práce pribúdalo a potrebovala som k sebe pomocnú ruku. Musím povedať, že hneď na prvýkrát to bola správna voľba. Viem, že sa na ňu môžem spoľahnúť a jej práca bude odvedená podľa môjho zadania správne. Ďalej mám v tíme brigádničku, ktorá pomáha s úpravami na produktových kartách, aktualizáciách obrázkov atď., Skrátka tam, kde je úprava ľahká, ale zaberie veľa času.

Ako prebieha tvoja komunikácia s našim interným aj externým IT prostredím?
Na naše IT oddelenie si nedovolím ani nemôžem povedať nič zlé. IT tím si musíme všetci vážiť, pretože na týchto ľuďoch sme všetci úplne závislí. Moja komunikácia prebieha väčšinou tak, že ak niečo potrebujem naprogramovať alebo upraviť, odošlem si požiadavku na náš „helpdesk“. A čakám, kedy na mňa príde rad. Vo výnimočných prípadoch, keď potrebujem niečo urýchliť, mi ochotne vyjdú v ústrety aj na telefonickú žiadosť, pokiaľ to samozrejme nie je nič zložité a časovo náročné. Čo sa týka spolupráce s developerom našich webových stránok, tam je to podobné, tiež odosielam požiadavky na ich "helpdesk" a čakám na vybavenie.

Môžeš nejako stručne popísať proces, akým prechádza v našej firme určitý produkt, než ho uvidí zákazník na našich webových stránkách?
Každý produkt po celú dobu jeho „života“ u nás ošetrujem a kontrolujem, či je v dobrej kondícii. Predstavujem ho zákazníkom, najmä v e-shope. Avšak beda, keď úbohý produkt zošedivie alebo mu naskočia vrásky - nemilosrdne ho vyradím z „kartotéky“ a umiestnim tam namiesto neho sviežeho nováčika!

 

Používaš nejaký kontrolný proces, aby si na nič nezabudla, máš „ťahák“ správneho postupu, alebo sa kontroluje všetko automaticky bez tvojho zásahu?
Práve vďaka nášmu IT oddeleniu mám spracovaných niekoľko kontrolných zostáv, ktoré strážia, aby všetko bolo správne nastavené. Po spustení ma tieto „kontrolky“ upozornia, ak by sa vyskytla nejaká nezrovnalosť. Bohužiaľ nie všetko sa dá zautomatizovať, takže je potrebné občas zapojiť aj ľudský faktor.

Čo považuješ pri svojej práci za najťažšie?
Snažím sa s ľuďmi komunikovať tak, aby nemali pocit, že ich neustále obťažujem otázkami alebo upozorňujem na ich chyby. Ale bez toho to skrátka nejde. S týmto tak trochu vnútorne bojujem, pretože viem, že aj ja sa občas pomýlim a nie je príjemné počuť od druhých, že som sama urobila chybu.

A čo ti naopak pomáha zahnať starosti, nabíja ťa tou správnou energiou?
Predtým som sa niekoľko rokov venovala bojovým športom, neskôr spoločenským a latinsko-americkým tancom. V súčasnej dobe tanec patrí už len medzi moje veľké záľuby. Som vydatá, s manželom občas podnikáme výlety a túry prírodou. Obaja máme radi zvieratá, a tak sa nám po dome povaľujú 4 mačky, s ktorými trávime väčšinu voľného času. Na záhrade pozorujeme a kŕmime vtáky, ktoré sa k nám každý rok vracajú. Od roku 2007 tiež s manželom spolupracujeme na kultúrnej vinárskej akcii Vinobranie, ktorú organizuje mestský úrad a kultúrny dom v Strážnici. Ako gróf a grófka z Magni sa spolu s ďalšími účinkujúcimi zúčastňujeme slávnostného sprievodu mestom a ďalších aktivít. Bývame v malej ulici, v ktorej so susedmi pravidelne organizujeme rôzne akcie, ako napr. táboráky, stavanie mája, letné stanovanie alebo premietanie kina. Som rada, že môžeme voľný čas tráviť medzi tak skvelými ľuďmi.

Chcete sa poradiť?

Máte otázku? Sme tu pre vás!

Zavolajte: +421 249 683 813

Napíšte: gumex@gumex.sk

?