Chcem ľudí vo firme spájať!

Juraj Kromholc ako nový obchodný riaditeľ od februára 2023 vedie tím obchodníkov celého slovenského GUMEXU. Jeho úlohou je koordinovať prácu jednotlivých pobočiek aj správny chod obchodného oddelenia, venuje sa aj veľkým projektom a popritom nezabúda na ekológiu. Výsledkom lepšej spolupráce medzi oddeleniami, ktorú si dal za cieľ, budú rýchlejšie a kvalitnejšie služby pre našich zákazníkov. 

Juraj, tento rok si sa stal obchodným riaditeľom GUMEXU SK. Je to nová funkcia, ktorú sme doteraz na Slovensku nemali. Čo to znamená pre firmu a čo konkrétne pre teba?

Pre firmu to prináša celý rad zmien. Jednou z nich je, že sa riadenie obchodu centralizovalo, čoho výsledkom je zintenzívnenie komunikácie medzi pobočkami. To nám umožňuje rýchlejšie reagovať na riešenie dopytov, vzniknutých problémov a tým zlepšiť ponúkané služby. Vedenie firmy sa rozdelilo na výrobu a obchod, čo prináša väčší poriadok a systém pre zákazníka a aj pre nás.  Pre mňa je táto zmena veľkou výzvou, vďaka ktorej sa môžem vzdelávať a posúvať svoje schopnosti na vyššiu úroveň a zároveň dokázať vedeniu firmy, že rozhodnutie zveriť mi túto funkciu bolo správne.  

Rozšíril sa aj náš obchodný tím v Bratislave, Žiline a vo Zvolene. Ako sa darí zladiť prácu rastúceho obchodného oddelenia? 
Neustále rozširujeme naše tímy vo všetkých pobočkách, aby sme boli bližšie našim zákazníkom. Tento rok k nám pribudli špecialisti predaja vo Zvolene a Bratislave a nový obchodný zástupca v Žiline.  Tým, že každý z nás je iný, má rôzne požiadavky, iné schopnosti a iný pohľad na vec, je riadenie takejto skupiny ľudí náročnejšie. Ale práve táto rôznorodosť nám dáva výhodu, istotu a silu v tom, že spolu dokážeme vyriešiť väčšinu požiadaviek zákazníka.  

Obchodným riaditeľom si sa nestal hneď, pred tým si mohol poznať firmu z rôznych pozícií. Čo by si chcel zmeniť teraz, keď už máš takúto možnosť? 
Na pozíciu riaditeľa som sa dostal postupne cez špecialistu predaja, potom som sa stal obchodným zástupcom a teraz som dostal tú možnosť stať sa súčasťou vedenia firmy. Určite sa chcem zamerať na komunikáciu a spoluprácu medzi pobočkami, nákupným oddelením, výrobou a v neposlednom rade aj s marketingom. Myslím, že je potrebné viac skĺbiť prácu jednotlivých oddelení, veď všetci máme rovnaký cieľ a tým je spokojný zákazník.Chcel by som sa zamerať aj na produktové školenia, aby sme schopnosti a vedomosti našich obchodníkov neustále rozširovali. Jedným z posledných školení, ktoré sa nám podarilo realizovať spolu s kolegami z českého Gumexu, bolo školenie na hydrauliku. Mám v úmysle prehĺbiť aj spoluprácu nákupného a obchodného oddelenia. Budeme organizovať pravidelné stretnutia s obchodnými zástupcami, kde nákupcovia získajú poznatky zo slovenského trhu. 

 

Povedz nám z tvojho pohľadu, prečo by si mal zákazník vybrať našu firmu? 

V Gumexe sa vždy snažíme vnímať potreby zákazníka, porozumieť im a navrhnúť riešenie tak, aby bolo čo najvýhodnejšie pre zákazníka a zároveň na 100 % funkčné.Sortiment materiálov je veľký, pravidelne prinášame nové produkty, vieme ich ďalej spracovať v našej výrobe, ktorú tiež neustále rozširujeme o nové technológie. Ponúkame kvalitné služby, kde vieme pomôcť malým aj veľkým zákazníkom. Spracovávame gumový materiál, dopravníkové pásy, hadice aj technické plastové dosky. Na vodných lúčoch v Žiline a Bratislave vieme spracovať vlastný materiál aj materiál zákazníka.  A toto všetko je podčiarknuté veľkým objemom skladových zásob. 

Neustále sa snažíme prinášať inovácie a vylepšovať aj našu komunikáciu so zákazníkmi, čo nové sme pripravili?
Najväčšou inováciou prešla v poslednom čase zákaznícka zóna v našom e-shope. Doteraz ponúkala možnosť objednať si tovar, stiahnuť faktúru alebo na pár kliknutí zopakovať objednávku.  Po novom v nej pribudlo centrum dopytov. Tu si môže zákazník v pár krokoch zadať dopyt na tesnenia, hardy spojky, dopravníkové pásy alebo fólie. Každému zákazníkovi určite odporúčam registrovať sa u nás a využívať v zákazníckej zóne to, čo práve jemu vyhovuje. Či už je to objednávanie cez e-shop, dopytovanie nových tovarov a služieb, alebo len prehľad o faktúrach a účtenkách s možnosťou si každú jednu stiahnuť.

Hovoríš o novom dopytovom formulári, povedz nám, ako môže zjednodušiť prácu našim zákazníkom, prečo ho majú využívať? 
Zákaznícka zóna obsahuje interaktívny dopytový formulár. Jednoduchým vyklikaním je možné vytvoriť celý dopyt. V jednotlivých krokoch je zákazník navedený tak, aby práca s dopytom bola jednoduchá, intuitívna a pohodlná.  Pokiaľ si nie je istý, môže vypĺňanie prerušiť, údaje sa nestratia. Zákazník si môže chýbajúce údaje zistiť a neskôr doplniť, prípadne zavolať alebo poslať aj nedokončený dopyt a spolu so špecialistom predaja ho dokončiť.  Do formulára je možné vložiť fotografie, text alebo súbor. Po konečnej rekapitulácii s kompletn

ým prehľadom a po odoslaní zákazník dostane e-mail s potvrdením o prijatí dopytu.  

A teraz trochu osobnejšie otázky. Ako vyzerá tvoj pracovný deň? Čo ti dáva ako obchodnému riaditeľovi najviac zabrať? 

Na toto neexistuje jednoznačná odpoveď, pretože každý deň je iný a prináša nové situácie a výzvy.  Určite by som sa chcel viac venovať spracovaniu dát a tvoreniu štatistík. Kolegom pomáham pri väčších projektoch s nastavovaním cenových ponúk, komunikujem so zákazníkmi telefonicky a stále si rád zájdem aj na osobnú návštevu k našim klientom.   Na Slovensku máme pobočky v Košiciach, Žiline, Zvolene a Bratislave, a preto mi asi najviac dáva zabrať cestovanie.  

Viem o tebe, že máš ekologické cítenie a myslenie, ako ho uplatňuješ v súvislosti s prácou? 

Áno, to je pravda. V práci som podal zlepšovací návrh na elimináciu plastového odpadu, ktorý sa síce zatiaľ ešte nezrealizoval, ale verím tomu, že na to ten správny čas príde. Keďže sa

 vo svojom voľnom čase venujem aj včeláreniu, v areáli bratislavskej pobočky sme osadili s pomocou kolegov dve včelstvá, o ktoré sa starám. Takto som mohol spojiť svoj koníček aj s prácou. Tento rok iba začíname, takže medu bolo zatiaľ málo, ale to, čo máme, určite využijeme pre našich kolegov alebo zákazníkov ako mal

ú pozornosť.Všetci sa snažíme ponúkať službu ECO CUT, ktorá pomáha eliminovať vzniknutý odpad a zákazník má možnosť zásobiť sa gumovými výrobkami za ekonomickejšiu cenu.  

Už vieme, aký si riaditeľ, ale povedz nám, aký si človek, ako tráviš svoj voľný čas? 

Rozvážny, pokojný, problémy riešim s chladnou hlavou. Určite sa považujem za lojálneho a ochotného pomôcť každému a vždy, čo je niekedy aj nevýhoda. Je vraj so mnou aj sranda (to hovorí manželka😊 ).  Voľného času je veľmi málo, pretože si s manželkou rekonštruujeme 100-ročný dom tradičnými postupmi a materiálmi. Popritom sa starám o 10 včelstiev, máme dvoch psov, takže sa venujem kynológii. So psom Orionom aktívne súťažíme v agility, canicrosse, chodíme na výstavy. A hlavne všetci spolu radi cestujeme a spoznávame nové miesta.  

Čo je pre teba v živote najdôležitejšie? 

V tomto mám úplne jasno. Zdravie a šťastie celej mojej rodiny.  

 

Juraj Kromholc: 

Vyštudoval SOU stavebné v Lučenci. Pred GUMEXOM pracoval v predajni autosúčiastok, kde začínal ako skladník a postupne sa vypracoval na pozíciu vedúceho zákazníckeho oddelenia. V GUMEXE pracuje od roku 2018. Vo voľnom čase sa venuje turistike a cestovaniu s manželkou, jeho záľubou je včelárstvo a pes Orion, s ktorým robí psie športy a aktivity.


Rozhovor s Jurajom Kromholcom pripravila v auguste 2023 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK. Foto: archív spoločnosti GUMEX a súkromný archív.

 

Juraj Kromholc ako nový obchodný riaditeľ od februára 2023 vedie tím obchodníkov celého slovenského GUMEXU. Jeho úlohou je koordinovať prácu jednotlivých pobočiek aj správny chod obchodného oddelenia, venuje sa aj veľkým projektom a popritom nezabúda na ekológiu. Výsledkom lepšej spolupráce medzi oddeleniami, ktorú si dal za cieľ, budú rýchlejšie a kvalitnejšie služby pre našich zákazníkov. 

Juraj, tento rok si sa stal obchodným riaditeľom GUMEXU SK. Je to nová funkcia, ktorú sme doteraz na Slovensku nemali. Čo to znamená pre firmu a čo konkrétne pre teba?

Pre firmu to prináša celý rad zmien. Jednou z nich je, že sa riadenie obchodu centralizovalo, čoho výsledkom je zintenzívnenie komunikácie medzi pobočkami. To nám umožňuje rýchlejšie reagovať na riešenie dopytov, vzniknutých problémov a tým zlepšiť ponúkané služby. Vedenie firmy sa rozdelilo na výrobu a obchod, čo prináša väčší poriadok a systém pre zákazníka a aj pre nás.  Pre mňa je táto zmena veľkou výzvou, vďaka ktorej sa môžem vzdelávať a posúvať svoje schopnosti na vyššiu úroveň a zároveň dokázať vedeniu firmy, že rozhodnutie zveriť mi túto funkciu bolo správne.  

Rozšíril sa aj náš obchodný tím v Bratislave, Žiline a vo Zvolene. Ako sa darí zladiť prácu rastúceho obchodného oddelenia? 
Neustále rozširujeme naše tímy vo všetkých pobočkách, aby sme boli bližšie našim zákazníkom. Tento rok k nám pribudli špecialisti predaja vo Zvolene a Bratislave a nový obchodný zástupca v Žiline.  Tým, že každý z nás je iný, má rôzne požiadavky, iné schopnosti a iný pohľad na vec, je riadenie takejto skupiny ľudí náročnejšie. Ale práve táto rôznorodosť nám dáva výhodu, istotu a silu v tom, že spolu dokážeme vyriešiť väčšinu požiadaviek zákazníka.  

Obchodným riaditeľom si sa nestal hneď, pred tým si mohol poznať firmu z rôznych pozícií. Čo by si chcel zmeniť teraz, keď už máš takúto možnosť? 
Na pozíciu riaditeľa som sa dostal postupne cez špecialistu predaja, potom som sa stal obchodným zástupcom a teraz som dostal tú možnosť stať sa súčasťou vedenia firmy. Určite sa chcem zamerať na komunikáciu a spoluprácu medzi pobočkami, nákupným oddelením, výrobou a v neposlednom rade aj s marketingom. Myslím, že je potrebné viac skĺbiť prácu jednotlivých oddelení, veď všetci máme rovnaký cieľ a tým je spokojný zákazník.Chcel by som sa zamerať aj na produktové školenia, aby sme schopnosti a vedomosti našich obchodníkov neustále rozširovali. Jedným z posledných školení, ktoré sa nám podarilo realizovať spolu s kolegami z českého Gumexu, bolo školenie na hydrauliku. Mám v úmysle prehĺbiť aj spoluprácu nákupného a obchodného oddelenia. Budeme organizovať pravidelné stretnutia s obchodnými zástupcami, kde nákupcovia získajú poznatky zo slovenského trhu. 

Povedz nám z tvojho pohľadu, prečo by si mal zákazník vybrať našu firmu? 
V Gumexe sa vždy snažíme vnímať potreby zákazníka, porozumieť im a navrhnúť riešenie tak, aby bolo čo najvýhodnejšie pre zákazníka a zároveň na 100 % funkčné.Sortiment materiálov je veľký, pravidelne prinášame nové produkty, vieme ich ďalej spracovať v našej výrobe, ktorú tiež neustále rozširujeme o nové technológie. Ponúkame kvalitné služby, kde vieme pomôcť malým aj veľkým zákazníkom. Spracovávame gumový materiál, dopravníkové pásy, hadice aj technické plastové dosky. Na vodných lúčoch v Žiline a Bratislave vieme spracovať vlastný materiál aj materiál zákazníka.  A toto všetko je podčiarknuté veľkým objemom skladových zásob. 

Neustále sa snažíme prinášať inovácie a vylepšovať aj našu komunikáciu so zákazníkmi, čo nové sme pripravili?
Najväčšou inováciou prešla v poslednom čase zákaznícka zóna v našom e-shope. Doteraz ponúkala možnosť objednať si tovar, stiahnuť faktúru alebo na pár kliknutí zopakovať objednávku.  Po novom v nej pribudlo centrum dopytov. Tu si môže zákazník v pár krokoch zadať dopyt na tesnenia, hardy spojky, dopravníkové pásy alebo fólie. Každému zákazníkovi určite odporúčam registrovať sa u nás a využívať v zákazníckej zóne to, čo práve jemu vyhovuje. Či už je to objednávanie cez e-shop, dopytovanie nových tovarov a služieb, alebo len prehľad o faktúrach a účtenkách s možnosťou si každú jednu stiahnuť.

Hovoríš o novom dopytovom formulári, povedz nám, ako môže zjednodušiť prácu našim zákazníkom, prečo ho majú využívať? 
Zákaznícka zóna obsahuje interaktívny dopytový formulár. Jednoduchým vyklikaním je možné vytvoriť celý dopyt. V jednotlivých krokoch je zákazník navedený tak, aby práca s dopytom bola jednoduchá, intuitívna a pohodlná.  Pokiaľ si nie je istý, môže vypĺňanie prerušiť, údaje sa nestratia. Zákazník si môže chýbajúce údaje zistiť a neskôr doplniť, prípadne zavolať alebo poslať aj nedokončený dopyt a spolu so špecialistom predaja ho dokončiť.  Do formulára je možné vložiť fotografie, text alebo súbor. Po konečnej rekapitulácii s kompletn

ým prehľadom a po odoslaní zákazník dostane e-mail s potvrdením o prijatí dopytu.  

A teraz trochu osobnejšie otázky. Ako vyzerá tvoj pracovný deň? Čo ti dáva ako obchodnému riaditeľovi najviac zabrať? 

Na toto neexistuje jednoznačná odpoveď, pretože každý deň je iný a prináša nové situácie a výzvy.  Určite by som sa chcel viac venovať spracovaniu dát a tvoreniu štatistík. Kolegom pomáham pri väčších projektoch s nastavovaním cenových ponúk, komunikujem so zákazníkmi telefonicky a stále si rád zájdem aj na osobnú návštevu k našim klientom.   Na Slovensku máme pobočky v Košiciach, Žiline, Zvolene a Bratislave, a preto mi asi najviac dáva zabrať cestovanie.  

Viem o tebe, že máš ekologické cítenie a myslenie, ako ho uplatňuješ v súvislosti s prácou? 

Áno, to je pravda. V práci som podal zlepšovací návrh na elimináciu plastového odpadu, ktorý sa síce zatiaľ ešte nezrealizoval, ale verím tomu, že na to ten správny čas príde. Keďže sa vo svojom voľnom čase venujem aj včeláreniu, v areáli bratislavskej pobočky sme osadili s pomocou kolegov dve včelstvá, o ktoré sa starám. Takto som mohol spojiť svoj koníček aj s prácou. Tento rok iba začíname, takže medu bolo zatiaľ málo, ale to, čo máme, určite využijeme pre našich kolegov alebo zákazníkov ako malú pozornosť.Všetci sa snažíme ponúkať službu ECO CUT, ktorá pomáha eliminovať vzniknutý odpad a zákazník má možnosť zásobiť sa gumovými výrobkami za ekonomickejšiu cenu.  

Už vieme, aký si riaditeľ, ale povedz nám, aký si človek, ako tráviš svoj voľný čas? 

Rozvážny, pokojný, problémy riešim s chladnou hlavou. Určite sa považujem za lojálneho a ochotného pomôcť každému a vždy, čo je niekedy aj nevýhoda. Je vraj so mnou aj sranda (to hovorí manželka😊 ).  Voľného času je veľmi málo, pretože si s manželkou rekonštruujeme 100-ročný dom tradičnými postupmi a materiálmi. Popritom sa starám o 10 včelstiev, máme dvoch psov, takže sa venujem kynológii. So psom Orionom aktívne súťažíme v agility, canicrosse, chodíme na výstavy. A hlavne všetci spolu radi cestujeme a spoznávame nové miesta.  

Čo je pre teba v živote najdôležitejšie? 

V tomto mám úplne jasno. Zdravie a šťastie celej mojej rodiny.  

 

Juraj Kromholc: 

Vyštudoval SOU stavebné v Lučenci. Pred GUMEXOM pracoval v predajni autosúčiastok, kde začínal ako skladník a postupne sa vypracoval na pozíciu vedúceho zákazníckeho oddelenia. V GUMEXE pracuje od roku 2018. Vo voľnom čase sa venuje turistike a cestovaniu s manželkou, jeho záľubou je včelárstvo a pes Orion, s ktorým robí psie športy a aktivity.


Rozhovor s Jurajom Kromholcom pripravila v auguste 2023 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK. Foto: archív spoločnosti GUMEX a súkromný archív.

 

Chcete sa poradiť?

Máte otázku? Sme tu pre vás!

Zavolajte: +421 249 683 813

Napíšte: gumex@gumex.sk

?